Sivut

maanantai 8. joulukuuta 2014

Joulukalenterisukat etenee


Nyt kun jo kolmannes joulukalenterin luukuista on avattu, jattelin näyttää teille kuinka Jämälankavillasukkajoulukalenteriprojektini etenee.

1. päivänä piti neula yksi raita A-sukkaan värillä, joka löytyy lempilevyni kannesta.


Lempilevyistä aivan ensimmäisenä tuli mieleen CMX:n rautakantele, joten tummanharmaalla Fabelilla lähdettiin liikenteeseen.


2. päivänä taulukosta piti valita B-sukan eka raidaksi väri, joka kuvastaisi lankavarastoni kokoa.


Itseasiassa olen tietoisesti jättänyt tarkemman lankainventaarion tekemättä. Nyt kuitenkin mylläsin lankavarastojani sen verran, että sain karkeasti kartoitettua edes suuntia missä mennään. Pääsin laskelmissani noin 20 kiloon, joten valitsin päivän väriksi pätkävärjättyä Fabelia, josta löytyy oranssia ja myös pilkahduksia keltaista.


3. päivän värin neuvoi Google. Kuvahaulla piti hakea omaa nimeä ja napata väri ensimmäisestä kuvasta, jossa esiintyi joku muu henkilö kuin minä itse.


Joku harmaapaitainen mieshenkilöhän sieltä löytyi, joten harmaalla jatkettiin sukkaa B.


4. päivänä A-sukkaan piti neuloa neljä raitaa värillä, joka löytyisi lähimmästä taulusta.


Minua lähinnä oleva taulu sattui olemaan reilu vuosi sitten illuusiotekniikalla neulomani Einstein -taulu, josta nappasin väriksi beigen.


5. päivän missiona oli jatkaa A-sukkaa äitini tyttönimen alkukirjaimella alkavalla värillä.


R-kirjaimella alkavista väreistä roosa kuulosti ehdottomasti eniten mun jutulta, joten sitä sitten!


Itsenäisyyspäivänä ohjeena oli teemaan sopivasti neuloa kuusi riviä sukkaa B synnyinmaansa lipun väreissä.



Puhtaan valkoista minulla ei jämälangoista löytynyt, joten oli pakko kajota täysiin keriin. Pieni nöttönen löytyi sinisävyistä pätkävärjättyä Fabelia valkoiselle kaveriksi.


7. päivän värin kertoi testitulos.


Jotenkin tulos ei yllättänyt, kun ruudulle lävähti minulle pinkki. Pääsin siis jatkamaan sukkaa B samalla värillä kuin terissä.


Tämän päivän ohjeena oli neuloa kahdeksankerroksinen kirjoneuleperhe, joka kuvastaisi minun perhettäni.



 Kuten osa lukijoistani varmaan tietääkin, ei kirjoneule oikein ole se mun juttu. Päätin sitten hieman soveltaa ja neuloin matkan varrelle perhettämme kuvastavia helmiä kirjoneuleen sijasta.


Kuten tuosta viimeisestä kuvasta jo vähän paljastuukun, olen tehnyt  näihin sukkiin vähän muutakin oman pääni mukaan. Olen neulonut jokaisen päivän ekan kerroksen päälipuolen puikolliset nurjalla. Ajattelin, että näin sukat näyttäisivät vähän enemmän yhtenäisiltä. Samalla saisin niihin ehkä ripauksen persoonallisuutta. Tässä vielä kuva molemmista sukista tähän mennessä, ylempänä päälipuoli ja alemmassa kuvassa sukkien pohjat.


Nyt sitten vain huomista luukkua odottamaan. Olen tästä kalenterista ihan hurjan innoissani, enkä millään malttaisi odottaa seuraavaa päivää :). Kiitos vielä kerran kivasta tempauksesta Missä neuloimme kerran -blogin Neulistille ja Vyyhtille! :)

Jos teissä lukijoissa on muita Jämälankavillasukkakalenterin neulojia, niin linkatkaapa ihmeessä blogejanne tuonne kommentteihin, näitä valmistumassa olevia sukkia kun on ihan hurjan kiva käydä katselemassa.

6 kommenttia:

  1. http://www.ravelry.com/projects/repsu/scrap-yarn-sock-advent-calendar ravelry-projektini tästä joulukalenterista, ihan parasta, heti aamulla pitää mennä kattoo päivän väri! (tän päivän katoin heti kun se julkaistiin, pitääkö huolestua kun herää pikkuse yli 4 ja menee katsomaan sukkajoululalenteria.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, täytyypä käydä kurkkaamassa :-). Tunnustetaan nyt sitten että minä olin aamuneljältä luukunkurkkauspuuhissa toissa yönä :-). Tosin kipeä lapsi herätteli, niin pitihän se samalla käydä katsomassa päivän väri :-)

      Poista
  2. Voi että on kauniit sukat tulossa sulta! Mulla on vähän niin ja näin että millaiset värisuorat oikein saan aikaiseksi :) Vielä kun ehtisi välistä vaikka blogiin laittaa jotain.

    VastaaPoista
  3. Suloiset sukat tuloillaan, hyvä idea neuloa nurjaa väliin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sinun Kuusenkäpy -sukkasi toimivat muuten osittain tän nurjan kerroksen innoittajana ;)

      Poista