Sivut

perjantai 11. syyskuuta 2009

Uusi maailma avautukoon

Olkoon tämä ensimmäinen postaukseni elämäni ensimmäiseen blogiini. Tätä blogia siis kirjoittaa 28-vuotias neulomisinspiraation puraisema kotiäiti Ylä-Savosta. Neulonut olen koko pienen ikäni, mutta aiemmin oikeastaan vain omia, yksinkertaisia malleja. Eniten olen tykännyt tehdä kirjoneuleita ja nimenomaan sukkia - niitä lienee syntynyt kymmeniä ja taas kymmeniä pareja. Olen aina tykännyt neuloa ilman valmiita ohjeita, itse suunnitellen. Muutamia kuukausia sitten innostuin kokeilemaan pitsineuletta. Neuleohjeita ja malleja etsiessäni löysin sitten tämän blogimaailman, johon olen kyllä nyt jäänyt vallan koukkuun. Mitä ihania malleja ja vinkkejä netti ja blogit ovatkaan pullollaan! Tällainen impulsiivinen ihminen kun olen, halusin siis perustaa omankin blogin. Nähtäväksi jää jaksanko päivittää tätä kuukautta, viikkoa tai edes tätä kirjoitusta enempää :). Olen aiemminkin harmitellut, kun en ole laittanut ylös mitä käsitöitä on tullut tehtyä - suurin osa on viimeaikoina annettu lahjaksi joten tuskin edes muistan kaikkea mitä on tullut neulottua. Olkoon tämä nyt sellainen paikka, jonne valmistuneet työt jäävät sitten muistiin ja talteen. Viime talvena ja keväänä olen neulonut lapasia, sukkia ja villavaatteita lapsilleni. Tässä muutama kuva (samalla tulee harjoiteltua tuon kuvankin postausta ;) ).Nämä lapaset ja sukat neuloin kuopukselleni hänen köllötellessään vielä massussani. Nyt tyttö on 5 kuukautta vanha ja ainakin sukat ovat jo käyneet pieneksi :). Mallit ovat ihan omasta päästä kehiteltyjä.Tässä on kuopukselle neulomani kietaisutakki ja villahousut. Veikeän norsumallin löysin Mustan Lampaksen blogista ja housut ovat Garnstudion ohjeen mukaan tehty.Tämä kuva on napattu kuopuksen kastajaisista, joita varten tein itselleni puuvillaneuleboleron Novitan kevät 2009 -lehden ohjeen mukaan. Kuopuksen yllä oleva mekko on aikoinaan esikoiselle kastejuhlaan tehty Garnstudion mallin mukaan.

1 kommentti:

  1. Bloggaamiseenkin voi jäädä koukkuun :) Toi norsukietsu on kyllä mun suosikki.. aivan ihana. Minä taasen en koskaan ole tykännyt neuloa ilman ohjetta. Siis oli kyseessä mikä tahansa, yritän aina kaivella jostain jonkinlaisen ohjeen neulomista varten. Ja sitten seuraan silmukkamääriä ja kerroksia orjallisesti.. ties minkälaisia merkintöjä löytyy aina ohjepapereiden reunoilta, kun merkkailen kerroksia ja silmukoita ylös.. :) Mutta saman huomaa esimerkiksi ruoanlaitossa, ohje pitää olla makaronien keittoonkin.. (melkein). Että kukin siis tavallaan ja into käsitöihin voi näyttäytyä monella tapaa :D

    VastaaPoista